FAQ

 

1. Met betrekking tot de klachten

1.1. Voorwerp van de klacht
1.2. Wat zijn de ontvankelijkheidsvoorwaarden?
1.3. Bestaat er een verjaringstermijn voor de indiening van een klacht ?
1.4. Kan ik juridisch advies van Ombudsfin krijgen zonder een klacht in te dienen ?

2. Werkwijze

2.1. Moet de klacht bij een aangetekende brief worden ingediend?
2.2. Welke documenten moeten aan Ombudsfin bezorgd worden?
2.3. Kan de onderneming de klacht komen toelichten bij Ombudsfin?
2.4. Moet er eerst naar de bank worden geschreven?
2.5. Blijft de informatie die werd gegeven, vertrouwelijk?
2.6. Duur van een bemiddelingsprocedure ?
2.8. Wanneer wordt een dossier aan het College Klachten Ondernemingen voorgelegd?
2.9. Is de financiële instelling verplicht om zich te houden aan de adviezen van Ombudsfin?

3. Mogelijkheden inzake beroep

3.1. In welke gevallen kan een herziening van het advies van Ombudsfin gevraagd worden?

4. Vertegenwoordiging

4.1. Kan een advocaat of een derde namens de onderneming een klacht indienen?

5. Waarborgen

5.1. Welke waarborgen biedt Ombudsfin ?

6. Toezicht en statuut

6.1. Wat is het juridisch statuut van Ombudsfin?
6.2. Welke organen dragen bij tot de goede werking van Ombudsfin?
6.3. Hoe verloopt de financiering van Ombudsfin?

7. Toetreden tot Ombudsfin vzw

7.1. Hoe kan een financiële instelling toetreden tot Ombudsfin vzw ?
7.2. Kunnen financiële instellingen verplicht worden toe te treden tot Ombudsfin vzw ?

Een geschil over
uw krediet?

Klacht indienen

Nieuws

27/10/2016